Робоча зустріч у Радехівській ДПІ: Нарахування та сплата податку на нерухоме майно
Робоча зустріч у Радехівській ДПІ: Нарахування та сплата податку на нерухоме майно.
Працівники Радехівської ДПІ на робочих зустрічах із платниками роз’яснюють присутнім громадянам про порядок нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Також, звертають увагу на те, що податкові повідомлення-рішення щодо нарахування майнових податків можна переглянути з використанням електронного сервісу ДПС в приватній частині «Електронного кабінету платника».
Крім того, інформують про те, що на даний час в платників податків наявна можливість листування з органами ДПС в електронному вигляді.
Питання співпраці щодо проведення розʼяснювальної роботи щодо необхідності погашення податкового боргу залишається актуальним і надалі.
В поточному році громадяни сплачуватимуть податок на нерухомість за об`єкти, що були у володінні в 2023 році, але сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані лише ті фізичні особи, які володіють квартирою, квартирами, житлова площа яких перевищує 60 кв м і будинку площею більше 120 кв м. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв м. За наявності у власності платника податку об’єкта житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи, загальна площа якого перевищує 300 кв. метрів (для квартири) або 500 кв. метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 грн. на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
Власникам нерухомого майна нараховується податок, який встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування та типів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування. (п.266.5.1. Податкового кодексу України).
Для нарахування податку використовуються дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, держателем якого є Міністерство юстиції України, або оригінали відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Звернули увагу, що сплатити визначену суму податку на нерухоме майно громадянам необхідно впродовж 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення.
У разі якщо є сумніви щодо розмірів нарахованих податкових платежів громадяни, які є власники землі та нерухомості, мають можливість провести звірку щодо належних їм об’єктів оподаткування та наявної заборгованості зі сплати майнових податків у будь-який зручний час відповідно до графіка роботи ЦОП.
Для якісної звірки та спілкування з фахівцем ЦОП громадянам варто при собі мати документи, що посвідчують особу, та правовстановлюючі документи на належне майно.
Фахівець окремо підкреслила, що фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість не лише переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань, але і сплатити податок.